SON DAKİKA

İSRAİL ÇARESİZ          ZORBALIKLA NEREYE?          TÜRKİYE GÜÇLÜ VE HAKLI          VİTES DEĞİŞTİRDİ          Sayı 823          KANDİL IŞİD TEHDİDİNDE          SÜNNÎ İSE DESTEK YOK!          AKP LEVHASI ÇÖPE          DÜNYADA TEK BAŞINA          SAYI 819         

Bugün: 22.10.2017

MÜSİAD'DAN BAKANA SAĞLIK RAPORU

MÜSİAD'DAN BAKANA SAĞLIK RAPORU
Elazığ MÜSAİD Şubesi Başkanı Av. İbrahim Gök düzenlediği basın toplantısıyla MÜSİAD’ın GİK Toplantısında Sağlık Bakanı Dr.Mehmet Müzzinoğlu’na verdiği Elazığ’ın sağlık raporu hakkında bilgiler verdi.23.03.2013 22:53
 
 



Elazığ MÜSAİD Şubesi Başkanı Av. İbrahim Gök düzenlediği basın toplantısıyla MÜSİAD’ın GİK Toplantısında yeni Sağlık Bakanı Dr.Mehmet Müzzinoğlu’na verdiği Elazığ’ın sağlık raporu hakkında bilgiler verdi.
Cumartesi günü saat 9.30’da yapılan kahvaltılı toplantıya medya mensupları, MÜSİAD Şubesi üyeleri, Genç MÜSİAD mensupları katıldı.
 

MÜSAİD Şube Başkanı Av. İbrahim Gök toplantıya iki konuğunu tanıtarak başladı. Yalova MÜSİAD Temsilcisi Abdullah Yakın’ı ilk olarak tanıtan Gök Yakın’ın Elazığlı olduğunu söyledi.

Sarı Papiyon Et Lokantası Sahibi Ahmet Polat’ın mekânında toplanıldığını söyleyen Gök, Polat’ın MÜSİAD’ın yeni üyesi olduğunu söyledi.
 
 
Konuşmasına güncel olayları değerlendirerek başlayan Gök İsrail’in Türkiye’den özür dilemesinin çok önemli olduğunu ama esas önemli olanın Gazze ile ilgili tutumun olduğunu ifade etti.
 
İzmir’deki MÜSİAD GİK Toplantısını yeni Sağlık Bakanı Dr.Mehmet Müzzinoğlu ile yaptıklarını ifade eden Av. İbrahim Gök bakana Elazığ’ın sağlık raporunu verdiklerini söyledi.
 

İşte Av. İbrahim Gök’ün Bakan Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müzzinoğlu’na sunduğu raporun tamamı:

 

ELAZIĞ İLİNDE FAALİYET GÖSTEREN
RESMİ SAĞLIK KURULUŞLARI

  İlimizde 7 hastane, 1 dal merkezi bulunmaktadır:

ü   Eğitim ve Araştırma Hastanesi

ü   Harput Devlet Hastanesi

ü   Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi

ü  Ağız - Diş Sağlığı Merkezi

ü  Kovancılar, Karakoçan, Maden, Palu İlçe Devlet Hastaneleri

 

  İl merkezimizde ayrıca 1 Üniversite Hastanesi, 1 Asker Hastanesi sağlık hizmeti vermektedir.

ELAZIĞ İLİNDE FAALİYET GÖSTEREN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞ SAYILARI

ü  4 Adet Özel Hastane

ü  1 Adet tıp Merkezi

ü  1 Adet Poliklinik

ü  5 Adet Dal Merkezi

ü  1 Adet Teşhis Merkezi

ü  1 Adet Tıbbi Laboratuar

ü  4 Adet Sağlık Kabini

ü  7 Adet Diş Polikliniği

ü  3 Adet Muayenehane

ü  30 Adet Diş Hekimi Muayenehanesi

ü  3 Adet Diyaliz Merkezi

ü  24 Adet Optikçi          

Hizmet vermektedir.

 

İLİMİZ SAĞLIK KURULUŞLARI PERSONEL DURUMU

 


SAĞLIK BAKANLIĞI

ÜNİVERSİTE

ÖZEL

TOPLAM

PERSONEL

BAŞINA

DÜŞEN

NÜFUS

Uzman Hekim

282

150

127

559

1007

Pratisyen Hekim

293

2

23

318

1770

Asistan Hekim

0

276

0

276

2039

Toplam Hekim

575

428

150

1153

488

Hemşire

568

350

105

1023

550

Ebe

500

19

36

555

1014

Diş Hekimi

53

1

30

84

6699

Eczacı

12

1

155

168

3349

Sağlık Memuru

915

57

231

1203

468

Diğer

1480

112

32

1624

346

Toplam

4103

968

739

5810

97

 
İlimizde Hizmet Veren Özel Sağlık Kuruluşları Sorun ve Önerileri 

          1-Bölgemiz insanı için devlet kapısının güvence olarak görülmesinden dolayı, özel hastanelerce alınıp yetiştirilen hemşire ve sağlık teknisyenleri devlet hastanelerine geçiş yapmaktadırlar bu sebeple ara eleman sıkıntısı çekilmektedir. Sıkıntının çözümü için ülke genelinde sağlık yüksek okullarının sayılarının artırılmasıgerekmektedir. 

          2-Üniversite hastanelerindeki akademik kadro için mesai saatleri dışında Tam gün yasasında esnek davranılırsa özel hastaneler uzman doktor istihdamında ciddi soluk alacaktır.

        Üniversite hastanelerinin akademik yönünün güçlendirilmesi gerekmektedir. Zira; bu güçlendirme yapılmazsa on yıl sonra kaliteli hizmet verecek doktor bulamazsınız. Kaldı ki; doğuda böylesi yetişmiş kadroları tutmak çok daha zor olacaktır. Bu nedenle üniversite hastanelerinde akademisyenliği destekleyecek formüller oluşturulmalıdır.

3-Hastaneler arası tedavide işbirliği acil vakalar dışında da uygulanmalıdır.

4-Kamu kaynaklarının haksız kullanımını gerektiren bazı uygulamalar mevcuttur, örneğin devletin tıp merkezlerine fizik tedavi için ödediği ücret 21.00 TL, eğitim araştırma hastanesi için 45.00 TL, üniversite hastanesi için 60.00 TL. dir. Elazığ’daki eğitim araştırma hastanesinde eğitim yönü bulunmadığından bu kazanç haksızdır. Yani aynı hastaya kamuda ve özelde aynı ücrete bakılmamaktadır.

5-Yurt dışı hasta girişinin sağlanması için özellikle Elazığ-Erbil uçak seferi ile Kuzey Irak’tan hasta transferi sağlanmalıdır. Sanayi ve ticarette şansı pek az olan Elazığ ilimizin sağlık sektöründe daha fazla şansı vardır.

6-Devletin tıp merkezlerine yönelik belli bir süre zarfında hastaneye dönüşmeleri veya kapatmaları hususunda verilen kararın, ihtiyacın üzerinde bulunan özel sektördeki hastane ve tıp merkezlerinin daha kapsamlı hizmet veren özel hastanelerin lehine sonuçlanacağı kanaatindeyiz.

7-Bakanlıkça özel sağlık kuruluşlarının sorunları sürekli ötelendiğinden birçok kuruluş kapanma ile karşı karşıyadır. Ancak özel sağlık kuruluşlarının verdiği sağlık hizmeti dışında bulunduğu illere ciddi istihdam katkısı unutulmamalıdır.

8-Üniversite hastanelerine gelen hastalar daha ciddi sıkıntıları olan hastalardır, bunlara verilen SGK farkı yetersizdir.

    9-Hastaneye gitme oranımızı Avrupa ülkeleriyle kıyaslayacak olursak, örneğin; İsviçre’deki nüfusun hastaneye gitme oranı ile ülkemizdeki nüfusun hastaneye gitme oranı arasındaki fark sekiz kattır, bu da ciddi bir maliyet getirmektedir. Bunun sebebi bir hasta aynı rahatsızlıktan aynı gün içerisinde farklı hastanelere giderek bu oranı yükseltmektedir. Bunun önüne geçebilmek için eğer bir hasta aynı günde birden fazla hastaneye gidiyorsa katkı payı artırılabilir ve bu kaynak kısılarak eğitimde harcanmış olur.

   10-Aynı işi yapıp farklı kadrolarda olan personele yönelik uygulama ciddi sıkıntı oluşturmaktadır, eşit işe eşit ücret getirilmelidir. Sağlık bakanlığının performans uygulaması daha adil olmalıdır; yani eşit işe eşit performans, ağır işe ağır performans uygulaması yapılmalıdır, şu an minimum risk-maksimum oran vardır ki bu hatalıdır. Örneğin bir dermatolog ile bir beyin cerrahının risk oranı aynı değildir. Tanı bazlı ödeme daha adil olacaktır.

   11-Devlet; Uzman doktorun kamu hizmeti yükümlülüğünü sadece devlet hastanelerine bırakması hatalıdır. Bu hizmetten üniversite hastanelerinin de faydalandırılması gerekmektedir.

  12-İlimizde faaliyet gösteren ruh sağlığı hastalıkları hastanesinin depo hastane halinden kurtulması için ruh sağlığıyla alakalı özel bakım merkezlerinin desteklenmesi ve sosyal hizmetlerden destek alınması gerekmektedir. Hastanemiz AMATEM biriminde 18 ile hizmet verilmektedir. Ancak yatak sayısı 12 olup, bu sayı talebi karşılayamamaktadır. Bu amaçla yeni binaya ihtiyaç vardır.

      Ayrıca yeni bir yerde hastalara vakit geçirebileceği aktivite merkezlerinin olduğu bir AMATEM birimi gerekmektedir.1925 yılında yapılan bu hastane de bazı odalar 10 yataklı olup, doğukent bölge hastanesi yapılacağı için bu hastanemizin sorunları hep ertelenmiştir. 

İlçe Hastaneleri

    İlimiz Maden, Palu ve Karakoçan Devlet Hastaneleri binalarının TOKİ ile yapılan protokol gereği yapımına başlanması gerekirken bu konu ile ilgili herhangi bir çalışma yapılmamıştır.

13-Refakatçi Evi

     Özellikle Muş, Bingöl, Bitlis, Tunceli  gibi çevre illerden ve uzak ilçelerden Elazığ’daki hastanelere gelen hastaların yatırılarak tedavi edilmeleri durumunda hasta ve hasta refakatçisi olarak gelenlerin barınma sıkıntılarını gidermek için İl Sağlık Müdürlüğümüz tarafından tefriş edilen ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından işletilmesi amacıyla hayırsever kişi ve kurumların destekleriyle tamamlanan refakatçi evi 16.06.2010 tarihinde hizmete açılmıştır. Refakatçi Evinde toplam 11 odada 28 yatak ile hizmet verilmektedir. Bu sayı ilimize gelen hasta yakınları için yetersiz gelmektedir.

14-Çagrı Merkezi Kurulması

Bölge sağlık Çağrı merkezinin, Elazığ’ın hitap ettiği illerde nazara alınarak ilimizde kurulması, hem Elazığ’a hem de Bölge’ye büyük katkılar sağlayacağını düşünmekteyiz

15-Süt Bankacılığı yerine Süt Anneliği

İnancımızdan  ve kültürümüzden gelen süt anneliği veya süt kardeşliği sisteminin oluşturması gerekir. Süt bankacılığı sisteminin hem kültürümüze aykılığı ve oluşacağı olumsuz sorunlar nedeni ile yanlış bir proje olduğu düşüncesindeyiz.

Katkılarından Dolayı; Hastanler Birliği Genel Sekreteri Sayın Tarkan ÖZDEMİR’ e Elazığ Sağlık İl Müdürü Sayın Uzm.Dr.Selahattin KARAKOÇ’a, , F.Ü Tıp Merkezi Başhekimi Sayın Prof.Dr.M.Said BELİRGEN’ e, F.Ü Tıp Merkezi Başhekim Yardımcısı Sayın Doç.Dr. Refik AYTEN’ e , Elazığ Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Sayın Prof. Dr .Ahmet KlZIRGİL’e, Harput Devlet Hastanesi Başhekimi Sayın Erhan DEMİRBAĞ’aRuh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi Başhekimi Uzm.Dr.Fatih KARABOĞA’ ya Üyemiz ve Aynı zamanda Park Hastanesi Yöneticisi Dr.Ali ÖZGÜR’e Medical Park Hastenesi Müdürü Sayın İsmail AKDEMİR’ e, Özel Çağrı Tıp MerkeziYönetim.Kurulu Başkanı Sayın Hüseyin ÇEŞME ’ye ve Danışmanımız Sayın Mehmet Habip ÖZMEN’ e katkılarından dolayı teşekkür ederim.

 
Haber – Foto: Osman Gürses

Diğer EKONOMİ haberleri

  • PAYLAŞ

YORUM EKLE

Misafir olarak yorum yapıyorsunuz. Üye Girişi yapın veya Kayıt olun.